előzőA kliens munkaerő-piaci helyzetének feltárása, áll... A cél eléréséhez vezető út kidolgozásakövetkező
Mit akar az ügyfél elérni?



•A tanácsadó és az ügyfél kidolgozza, hogy mit lehet tenni – mik a lehetőségek.

•Felderítik az elérendő célokat,

•megvizsgálják a lehetséges célokat, és az ügyfél eldönti, melyiket választja.

Az a fontos, hogy a tanácsadó abban segítsen az ügyfélnek, hogy tisztában legyen vele, milyen várható következményei lesznek döntésének, - ne azt mondja el, hogy ő mit tenne az ügyfél helyében.

Az emberi természet sajátossága, hogy gyorsan válaszol egy helyzetre, és gyors megoldást keres. Szeretjük ugrásszerűen levonni a következtetéseket. Ha mi döntjük el a legjobb megoldást, majd latba vetve felsőbbrendű tudásunkat vagy szakmai tekintélyünket, ráerőltetjük az érdeklődőre, ez végzetes lehet a tanácsadásban. Talán éppen a mi megoldásunk rossz az ő számára, még akkor is, ha megértettük a problémát. A mi megoldásunk lehet olyasmi, amit az ügyfél nem akar, vagy ami további problémákba sodorja.



előzőA kliens munkaerő-piaci helyzetének feltárása, áll... A cél eléréséhez vezető út kidolgozásakövetkező