Egyéni esetkezelés: Segítő beszélgetés Amennyiben az ügyfél problémáihoz, helyzetéhez kapcsolódó érzései, indulatilag telített vágyai gátolják a probléma pontos megfogalmazását, és kiváltó okainak feltárását, úgy segítő beszélgetésekre kerül sor.
Cél: a ügyfél szavakban kifejezett, és emögött rejlő érzéseinek visszatükrözése, hogy ezáltal segítsük a ügyfél érzéseinek, nehézségeinek jobb megértését, pontos megfogalmazását. Az ügyfél bizalmának elnyerése után a szociális munkás segítő beszélgetéseken tisztázza az ügyféllel közösen az egyéni fejlesztési terv véghezvitelével kapcsolatban időközben felmerülő problémákat. Ezek a feszültségek ventillálására is szolgálnak. Módszere a szociális munkában használt klasszikus problémamegoldó modell:
1.a probléma elismerése
2.a probléma elemzése és a szükségletek megállapítása
3.ötletbörze, minél több lehetséges megoldás kigondolása
4.az összes megoldás értékelése
5.a kiválasztott megoldás megvalósítása
6.a problémamegoldás eredményének értékelése
|