előzőCsoportos foglalkozások
Hiányzó munkaerő-piaci ismeretek pótlása

A munkába helyezés előfeltétele, hogy az ügyfelek pótolják mindazon hiányosságaikat, melyek a munkaerőpiaci reintegrációhoz feltétlenül szükségesek.  

A tanácsadó az ügyfél helyzetének, képzettségi szintjének, speciális célcsoportba tartozásának ismeretében tanácsot ad mind a munkavállalás jogi oldaláról, mind a lehetséges támogatási módozatokról ( pl. Munkaügyi Központ támogatásai), az álláskeresés fortélyairól, módszereiről. Biztosítja a munkaerőfelvételhez szükséges prezentációs készségek kifejlesztését.

A tanácsadások során  a tanácsadó megismerkedik az ügyféllel (képzettség, családi állapot, szociális helyzet, eddigi munkahelyek, az ügyfél álláskeresési „előtörténete”) és egy rövid rávezető beszélgetés után egy célzott beszélgetéssel feltárja az álláskereséshez szüksé­ges képességek, ismeretek  szintjét. Ennek alapján meghatározza mindazon átadandó ismereteket, és a szükséges készségfejlesztést, mely az ügyfél számára szükséges. Ez lehet:

- Tárgyi tudás átadása

- Technikai ismeretek

- Kommunikációs kész­ségfejlesztés, dokumen­tumelemzés-készítés

-Külső  megjelenéssel összefüggő ismeretek, tanácsok

- Álláskereséshez szüksé­ges dokumentumok elké­szítése módszerének át­adása: sikeres önéletrajz elkészítése, tartozékainak megismerése. (pl.: kísérő levél, referenciák, stb.)

- Álláskeresési technikák

  • A szolgáltatási folyamat további lépései megegyeznek a 7. modulban részletezett elemekkel (állásfeltárás, munkaközvetítés, utógondozás) ezért ezeket itt külön nem részletezzük.



előzőCsoportos foglalkozások