A mentori segítségnyújtás céljai A projektben résztvevők szociokulturális körülményeinek és pszichoszociális állapotuk rendeződésének, fejlődésének elősegítése.
A képzés-foglalkoztatás során olyan támogató légkör megteremtése, folyamatos fenntartása, és megújítása, amely elősegíti a személyiségállapot rendeződését, a saját értékeik felismerését, önbizalmuk erősítését.
A személyiségfejlesztés – mindenek előtt a munka-, és tanulási motiváció és aktivitás folyamatos fenntartásával, valamint a résztvevők egyéni szükségleteihez való igazodással – segítse, hogy minél kevesebb legyen a lemorzsolódás, és minél többen tegyenek sikeres képesítő vizsgát, ezt követően minél nagyobb számban legyenek képesek a munkaerőpiacon helytállni, a társadalomba beilleszkedni.
A projektben résztvevők ( családi, lakás, anyagi, stb. ) körülményeinek figyelemmel kísérése és segítése. A családtagok és a projekt közötti kapcsolatok kiépítése, erősítése.
A résztvevők társadalmi beilleszkedésének segítése, a meglévő magatartászavarok mérséklése, a helyes viselkedés és munkakultúra elsajátíttatása, valamint a kulcsképességek fejlesztése.
A projektrésztvevők közötti konfliktusok megelőzése, illetve a krízishelyzetek gyors, hatékony kezelése, és feltételeinek kialakítása.
A tanulási készségek fejlesztése korszerű tanulási módszerek elsajátítása.
A csoportkohézió erősödése, feltételeinek biztosítása, a családias jelleg és az önkormányzatiság erősítése, a közösségi tradíciók és hagyományok kialakítása.
Olyan légkör kialakítása, amelyben minden résztvevő bármely kérdésben bizalommal fordulhasson a projektszemélyzet tagjaihoz, - különösképpen oktatójához, mentorához -, és - ha szüksége van rá és lehetséges - megfelelő segítséget kapjon gondjai megoldásához.
|