előzőÉrtelmező beszélgetés Strukturált beszélgetésvezetési stratégiakövetkező
Nondirektív beszélgetés

A nondirektív beszélgetésben a tanácsadóval szemben a tanácskérők növekedésébe vetett feltétlen bizalom, a kongruens (a tanácsadó aktuális igényeinek megfelelő, azt hitelesen kifejező) magatartás, a megértő, együttérző attitűd jellemzi a tanácskérés-irányítási szituációt.



Tanácskérés-szervezési szempontból fontos vonásai összefoglalva:



  • Inkább kliensközpontú, mint szervezet-, vagy problémafüggő

  • Nem formalizált tanácskérési folyamat, változatos eszközrendszerre támaszkodik

  • Az önirányító tanácskérés, mely a folyamatban a tanácskérőnek a tanácsadóval egyenrangú szerepet biztosít

  • Segít a tanácskérő megszólalási nehézségének elhárításában

  • Több választási lehetőséget kínál a nagyobb diverzifikáció révén, amely jobban kielégíti a sajátos személyes szükségleteket

  • Felhasználóbarát azáltal is, hogy a kliensre bízza: mikor és hogyan akar eleget tenni a vele szemben támasztott követelményeknek

  • Hatékony tanácskérési környezet megteremtésére támaszkodik



előzőÉrtelmező beszélgetés Strukturált beszélgetésvezetési stratégiakövetkező