előzőKrízisintervenció Életvezetési tanácsadáskövetkező
Segítő beszélgetés

Amennyiben az ügyfél problémáihoz, helyzetéhez kapcsolódó érzései, indulatilag telített vágyai gátolják a probléma pontos megfogalmazását, és kiváltó okainak feltárását, úgy segítő beszélgetésekre kerül sor.

Cél: a ügyfél szavakban kifejezett, és emögött rejlő érzéseinek visszatükrözése, hogy ezáltal segítsük a ügyfél érzéseinek, nehézségeinek jobb megértését, pontos megfogalmazását.

Az ügyfél bizalmának elnyerése után a szociális munkás segítő beszélgetéseken tisztázza az ügyféllel közösen az egyéni fejlesztési terv véghezvitelével kapcsolatban időközben felmerülő problémákat. Ezek a feszültségek ventillálására is szolgálnak. Módszere a szociális munkában használt  klasszikus problémamegoldó modell:



1.a probléma elismerése

2.a probléma elemzése és a szükségletek megállapítása

3.ötletbörze, minél több lehetséges megoldás kigondolása

4.az összes megoldás értékelése

5.a kiválasztott megoldás megvalósítása

6.a problémamegoldás eredményének értékelése





előzőKrízisintervenció Életvezetési tanácsadáskövetkező